Obvestilo

Krpanove Milene vnovič oživile Krpanovo galerijo

V okviru praznovanja 31. obletnice Društva notranjski kulturnikov Krpan Cerknica so konec minulega tedna v Krpanovi galeriji v Cerknici odprli zanimivo razstavo izjemnih Krpanovih Milen, akademske slikarke mag. Milene Usenik, akademske kiparke Milene Braniselj in akademske slikarke mag. Milena Gregorčič.

Zgodba o nastanku Društva notranjskih kulturnikov Krpan Cerknica je pravzaprav mnogo starejša. Sega tja v prvo polovico osemdesetih let prejšnjega stoletja, ko se je v glavah peščice akademskih umetnikov  porodila ideja o galeriji Krpan.  Ideja, ki toliko let kasneje še vedno živi, tudi ob pomoči Občine Cerknica. Morda drugačna, a vendar živa.

Od takrat do danes, se je na tam mestu odvilo preko 300 razstav in kulturnih prireditev, zamenjalo se je mnogo članov in predsednikov.

Krpanove Milene uvrščajo med snovalke Društva notranjskih kulturnikov Krpan Cerknica, s poudarkom na vlogi akademske kiparke Milene Braniselj kot začetnice ideje o galeriji Krpan. Vse tri so bile v preteklosti nagrajene za svoje delo. Mag Milene Usenik, akademska slikarka, je letos prejela celo Jakopičevo nagrado za življenjsko delo.

Na sami prireditvi so nastopili Miha Razdrih, igralka Marijana Brecelj (nastopila je na daljavo, preko video posnetka) ter glasbenika Ana Vipotnik in Igor Leonardi.

Kot je zapisal umetnostni kritik Matevž Komelj, umetnice,ki se predstavljajo na tokratni razstavi, povezuje združevanje abstraktnih tendenc in referenc na organskost narave, ki je zanje bolj kot nekaj, kar bi posnemale od zunaj, vir energij. Združuje pa jih še nekaj – vsem trem je ime Milena. »Ko nas nekdo pokliče po imenu, imamo občutek, da smo poklicani po tistem, po čemer smo najbolj nezamenljivo mi sami; nekoč so verjeli, da je v imenu zaobjeto bistvo posamičnega bitja. Obenem pa imajo lahko isto ime različne osebe. Ime torej v nas prebuja zavest, kako je lahko prav tisto, po čemer smo najbolj nezamenljivo mi sami, v različnih osebah isto,« piše Komelj.

Milena Usenik se na razstavi predstavlja z izborom svojih najbolj abstraktno učinkujočih del, slik v malih formatih, ki so nastala ob prelomu tisočletja, naslikane pa so bile kot povečave detajlov večjih slik, ki so nastale v pogovoru z naravo. Tako slikarkino ekspresivno slikarstvo razkriva, da je »abstrakcija« navzoča že v sami naravi, takoj ko se neposredno soočimo z razmerji sil in energij, iz katerih nastajajo naravne oblike. Mileno Usenik ves čas zanima, kako se naključni vizualni prepleti povežejo v smisel. Milena Gregorčič predstavlja dela na valujočem prosojnem papirju, ki nas lahko spomnijo na stare kitajske svitke – ali na to, da bi nekdo olupil skorjo velikanskega drevesa. Milena Gregorčič pa gladke in ravne površine spet ukrivlja v valovanje. Milena Braniselj je znana predvsem kot najbolj dosledna predstavnica kinetičnega kiparstva v slovenski umetnosti. Na tej razstavi predstavlja skulpture iz železa, od katerih nekatere neposredno upodabljajo vegetalne forme, druge pa evocirajo rast na bolj abstrakten način. Talna postavitev učinkuje kot tabernakelj. Narava je za umetnico vir energij; če so jo v zgodnjem obdobju, ko je svoje delo povezovala z izkušnjami industrijskega oblikovanja in sodelovanja z znanostjo, zanimale predvsem fizične energije in njihova tehnična aplikabilnost, jo zdaj zanima forma kot čisto delovanje v sakralnem smislu, svoje misli ob razstavi sklene  Miklavž Komelj.

Razstava bo na ogled do 16. septembra vsako sredo četrtek in petek med 15.00 in 19.00 uro ter ob sobotah med 10.00 in 14.00.

Blanka Markovič Kocen

Foto: Tine Šubic

 

 

 

Ne spreglejte

Plamenci na Cerkniškem jezeru

Na Cerkniškem jezeru smo nepričakovano dobili redek, eksotičen obisk: velike plamence oziroma flaminge. Po navedbah …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja